، جلد ۱۱، شماره ۳۹، صفحات ۴۶-۶۶

عنوان فارسی ارائه الگوی خط مشی گذاری فرهنگی با رویکرد تحول (مورد مطالعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران)
چکیده فارسی مقاله خط مشی گذاری برای تحقق اهداف سازمانی، بخشی، فرابخشی و ملی بسیار مهم وتعیین کننده است. به طوری که این مسئله در دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که مقوله فرهنگ و سیاست فرهنگی دارای ابعاد و زوایای پنهان و آشکار فراوانی است، که بدون خط مشی گذاری شایسته، تحقق این اهداف ممکن نیست. پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی الگوی خط مشی گذاری فرهنگی با رویکرد تحول فرهنگی در آموزش عالی با رویکرد کیفی می کوشد تا فرایند خط‌مشی گذاری دانشگاه آزاد اسلامی را با بهره گیری از استراتژی داده بنیان مورد بررسی و مطالعه قرار دهد. مقوله های تحقیق از مبانی نظری و متون در دسترس استخراج و کد گذاری شده و با نظر 10 نفر از خبرگان فرهنگی شامل مدیران، کارشناسان واساتید دانشگاه مورد تأیید قرا گرفته است و تحلیل این داده ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کد گذاری انتخابی نشان می دهد که خط مشی گذاری فرهنگی در راستای تحول فرهنگی در آموزش عالی به عنوان مقوله محوری در مدل تحقیق، به همراه مقوله های زمینه ای، مداخله گر، راهبردها و پیامدها، الگوی خط مشی گذاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران را تبیین می کند. نتایج پژوهش حاضر علاوه بر ترسیم الگوی خط مشی گذاری در سازمان مورد اشاره، فرایند خط مشی گذاری در آموزش عالی ایران را نیز واکاوی و تبیین می نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خط مشی فرهنگی، خط مشی گذاری، آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران،

عنوان انگلیسی Presenting a model of cultural policy with a change approach (Case study: Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله Policy-making is very important and decisive for achieving organizational, sectoral, cross-sectoral and national goals. So that this issue is more important in the Islamic Azad University, because the category of culture and cultural policy has many hidden and obvious dimensions and angles, which without proper policy, the realization of these goals is not possible. The present study tries to study the policy-making process of Islamic Azad University using a data-based strategy with a qualitative approach. The research categories have been extracted and coded from theoretical foundations and available texts and have been approved by 10 cultural experts, including administrators, experts and university professors. And Analysis of this data in three stages of open coding, axial coding and selective coding shows that cultural policy-making in the direction of cultural transformation in higher education as a central category in the research model, along with contextual categories, interventionist, strategies and the consequences explain the policy model of the Islamic Azad University, Science and Research Branch of Tehran. The results of the present study, in addition to drawing a policy model in the organization, also analyzes and explains the policy-making process in Iranian higher education.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله خط مشی فرهنگی, خط مشی گذاری, آموزش عالی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران

نویسندگان مقاله محمدرضا انصاری |
گروه مدیریت امور فرهنگی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.

عباسعلی قیومی |
گروه مدیریت امور فرهنگی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

سیدرضا صالحی امیری |
گروه مدیریت امور فرهنگی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

فاطمه عزیزآبادی فراهانی |
گروه مدیریت امور فرهنگی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

محسن قدمی |
گروه مدیریت امور فرهنگی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://sspp.iranjournals.ir/article_245873_efb8efd75eaaea74606c22ed41946d37.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات