|
، جلد ۹، شماره ۳۱، صفحات ۹۷-۱۱۴
|
|
|
عنوان فارسی |
راهبرد ارتقای دیپلماسی رسانهای جمهوری اسلامی در راستای توسعۀ پایدار اقتصادی ایران در دوران پسابرجام |
|
چکیده فارسی مقاله |
روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا، خروج امریکا از توافق برجام با دستور ترامپ، حضور اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنای امریکا، لفاظیهای تند نومحافظهکاران در قبال ایران؛ تحولات منطقه آسیای غربی و افول گروه تروریستی داعش بسترهای تبلیغی بسیار عمیقی را برای دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایجاد کرده است. هدف این تحقیق، راهبرد مطلوب ارتقای دیپلماسی رسانهای ج.ا.ا در راستای توسعۀ پایدار اقتصادی ایران در دوران پسابرجام است. این تحقیق با استفاده از روش دلفی، طی سه مرحله، با بهرهگیری از الگوی برنامهریزی استراتژیک انجام شد. برای دستیابی به اهداف تحقیق از دیدگاه خبرگان این حوزه استفاده شد. نتیجه این تحقیق بیانگر آن است که رویکردهای رقابتی مناسبترین راهبرد ارتقای دیپلماسی رسانهای ج.ا.ا در راستای توسعۀ پایدار اقتصادی ایران در دوران پسابرجاماند. در پایان رویکردهای رقابتی تدوینشده اولویتبندی شدهاند. مهمترین راهبرد این تحقیق «یکپارچگی معنایی در بستهبندی پیام رسانههای ایران برای مدیریت تصویر ایران به عنوان کشوری صلحطلب و باثبات در فضای بیناذهنیتی جهانی در راستای توسعۀ پایدار اقتصادی» است، که با نظریه موازنۀ نرم مطابقت دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
راهبرد،
دیپلماسی رسانه ای،
توسعه پایدار اقتصادی،
جمهوری اسلامی ایران،
پسابرجام، |
|
عنوان انگلیسی |
A Strategy for Promoting Media Diplomacy of Islamic Republic of Iran in Accordance with the Sustainable Economic Development of Iran during Post- JCPOA efra |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Donald Trump's election as the president of the United States, US withdrawal from JCPOA, majority of Republicans in US Senate, rigorous rhetoric of neoconservatives towards Iran, the developments of the West Asian region and the decline of the ISIS terrorist group have created a very deep advertising platform for the economic diplomacy of the Islamic Republic of Iran. The purpose of this research is to provide a proper strategy for promoting media diplomacy in the context of sustainable economic development of Iran during Post-JCPOA era. This research was conducted using Delphi method in three stages using a strategic planning pattern. Experts from this field were interviewed to achieve the research objectives. The results of this study showed that competitive approaches are the most appropriate strategies for promoting media diplomacy in the context of sustainable economic development of Iran during Post-JCPOA era. Finally, the developed competitive approaches were prioritized. The most important strategy of this study is "the semantic integration in the packaging of the message of the Iranian media to manage the image of Iran as a peaceful and stable nation in the global context of sustainable economic development," which is consistent with the soft balance theory |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
راهبرد,
دیپلماسی رسانه ای,
توسعه پایدار اقتصادی,
جمهوری اسلامی ایران,
پسابرجام |
|
نویسندگان مقاله |
احمد امین فرد | عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
هادی خانیکی | عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
|
|
نشانی اینترنتی |
https://sspp.iranjournals.ir/article_37585_61c6b0da4b2c4fcea5f2dd96bd82c070.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|