|
، جلد ۹، شماره ۳۱، صفحات ۲۱۳-۲۲۱
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رضایتمندی بیماران از اجرای طرح تحول نظام سلامت (مطالعه موردی بیمارستان خاتمالانبیا و علی ابن ابیطالب زاهدان) |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رضایتمندی بیماران از اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان خاتمالانبیا و علی ابن ابیطالب شهر زاهدان است. جامعه آماری این حوزه 7000 خانوار بهرهبردار در روستای گلستان است که تعداد 313خانوار به روش نمونهگیری طبقهای در سال 96 انتخاب شدند. در این مطالعه با استفاده از روش رضایت مشتری (CSM) و با استفاده از نرم افزار تحلیل آماری دادهها (spss ) رضایت بیماران از ابعاد مختلف تأثیرگذاری طرح تحول سلامت تحلیل و بررسی شد. نتایج مؤید آن است که میزان رضایتمندی افراد از طرح تحول نظام سلامت، از نظر افزایش زایمان طبیعی بیشتر از سایر اهداف بوده است. این در حالی است که عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کمترین میزان رضایتمندی بیماران را به خود اختصاص داده است. همچنین بررسی عملکرد کلی طرح تحول نظام سلامت رضایتمندی بالاتر از 50 درصد را برای تمامی ابعاد آن نشان می دهد؛ این امر گویای آن است که این طرح به میزان قابل توجهی به اهداف خود نایل شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رضایتمندی،
طرح تحول نظام سلامت،
بیمارستان خاتم الانبیاء و علی ابن ابیطالب زاهدان، |
|
عنوان انگلیسی |
A Survey of Patients' Satisfaction of Health System Development Plan (A Case Study of Khatam Al-Anbia Hospital and Ali ibn Abitaleb in Zahedan) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The main purpose of the research is a survey of patients' satisfaction of health system development plan. The statistical population of this area is 7000 patients in Khatam al-Anbia and Ali ibn Abi Talib Hospitals. 313 patients were selected through stratified sampling in 2017. In this study, satisfaction of patients from different dimensions of the effects of Health System Development Plan was investigated using customer satisfaction method (CSM) and the SPSS software. The results show that the level of satisfaction of individuals from Health System Development Plan has been higher for increasing natural delivery than other goals. However, the component “increase in the duration of doctors’ service in deprived areas” has the lowest satisfaction rate among patients. A review of the overall performance of the Health System Development shows satisfaction above 50% for all aspects, which suggests that the plan has succeeded in achieving its goals. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
رضایتمندی,
طرح تحول نظام سلامت,
بیمارستان خاتم الانبیاء و علی ابن ابیطالب زاهدان |
|
نویسندگان مقاله |
سیده سمانه راعی | دانشجوی دکترای اقتصاد کشاورزی دانشگاه سیستان و بلوچستان
جواد شهرکی | استادیار گروه اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان
|
|
نشانی اینترنتی |
https://sspp.iranjournals.ir/article_37591_55c4bcf6993dfe5cec6816b0ec46d333.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|