|
، جلد ۷، شماره ۲۳، صفحات ۹۵-۱۱۱
|
|
|
عنوان فارسی |
عوامل اثرگذار بر نگهداشت معلمان نخبه و مستعد در دوره دوم متوسطه مدارس دولتی آموزشوپرورش شهر اردبیل در راستای سیاستهای کلی((ایجاد تحول در نظام آموزشوپرورش)) |
|
چکیده فارسی مقاله |
طبق بند 3-2 سیاست های کلی (ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش) بر نگهداشت و بکارگیری بهینه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و بستر سازی برای جذب و نگهداری معلمان کارآمد و دارای شایستگی های لازم آموزشی، تربیتی و اخلاقی به مدیران آموزش و پروش تاکید شده است. به همین منظور در این پژوهش با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی، به مطالعه عوامل تاثیر گذار بر نگهداشت استعدادها در دوره دوم متوسطه مدارس دولتی آموزش و پرورش شهر اردبیل پرداخته شد. برای تحلیل داده ها از تکنیک تحلیل موضوعی(تم) استفاده شد و روایی یافتههای پژوهش با استفاده از روشهای بازبینی توسط اعضا، بررسی همکار، مشارکتی بودن پژوهش تضمین گردید. همچنین به منظور سنجش پایایی کدگذاری های انجام شده، از روشهای پایایی بازآزمون و توافق درون موضوعی استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که عوامل موثر بر نگهداشت استعداد در دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهر اردبیل به دو دسته عوامل سازمانی و شغلی تقسیم می شوند. عوامل سازمانی شامل کار تیمی، فرهنگ سازمانی، فراهم آوری فرصت رشد و شکوفایی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، جو سازمانی، توانمندسازی، آموزش و بهسازی، رهبری مدرسه، مدیریت عملکرد، نیازسنجی آموزشی، ماموریت و چشم انداز شفاف، قدردانی و تشویق و عوامل شغلی شامل وجهه شغل، خشنودی شغلی، تناسب شغل و شاغل، پویایی شغل وکیفیت زندگی کاری می باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کلیدواژه مدیریت استعداد،
نگهداشت استعداد،
آموزشوپرورش، |
|
عنوان انگلیسی |
Factors affecting retaining elite teachers and talented through periods high school Public school education in the city of Ardebil in order to fulfill the general policies of (change in the education system) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In the general policies of (change in the education system) has been emphasized on the maintenance and applying optimize staffing requirements and context to attract and retain competent teacher and necessary training, educational and moral qualifications to managers. For this purpose, this study used qualitative research approach to study of factors affecting the retention of talent in secondary school education in the city of Ardabil. The data analysis technique theme was used and the validity of the research findings ensured by the review of members, peer review, participatory research. In addition, retest reliability methods and intersubjective agreement used to assess the reliability of coding. Research findings showed that factors affecting the retention of talent can be divided into two categories: organizational and occupational factors. The organizational factors include teamwork, organizational culture, providing opportunities for growth and prosperity, information management and communication, organizational climate, empowerment, training and development, school leadership, performance management, training Need assessment, clear mission and vision, appreciation and encouragement and occupational factors including job status, job satisfaction, and employee job fit, career mobility and quality of working life. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
کلیدواژه مدیریت استعداد,
نگهداشت استعداد,
آموزشوپرورش |
|
نویسندگان مقاله |
حسن احمدی | محقق اردبیلی
عادل زاهد بابلان احمدی | محقق اردبیلی
مسعود مرادی | محقق اردبیلی
علی خالق خواه | محقق اردبیلی
|
|
نشانی اینترنتی |
https://sspp.iranjournals.ir/article_26803_df0c5a46d4390a304209b0108853b8bb.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|