، جلد ۷، شماره ۲۲، صفحات ۷۵-۹۱

عنوان فارسی شورای نوردیک و سیاستگذاری ساخت تصویر ملی و برندینگ بین المللی ؛ دریچۀ خوشبختی به جهان معاصر
چکیده فارسی مقاله شورای نوردیک متشکل از پنج کشور سوئد، نروژ، فنلاند ، دانمارک و ایسلند و همچنین سه منطقه خود مختار و مستقل جزائر فارو، سرزمین گرینلند و جزیره آلند می باشد. تمامی این کشورها دارای برند ملی و تصویر جهانی - منطقه ای مناسب می باشند. امروزه اسکاندیناوی و نوردیک دریچۀ واقعی خوشبختی و رفاه برای تعداد کثیری از مردم دنیا است و مدل حکومتداری، اقتصاد، فرهنگ، اجتماع ، کسب و کار و سیاست آنها ، الگوی بسیاری از کشورهای دنیا می باشد. اصولاً برند نوردیک و اسکاندیناوی و نام و تصویر هر یک از این کشورها، امروزه حامل فرآیندهای ذهنی، ادراکی و بصری است که همراه با خود بسیاری از مفاهیم جذاب را به همراه دارد. بررسی روند ساخت برندینگ و تصویر سازی منطقه ای و ملی کشورهای شورای نوردیک از اهداف پژوهش حاضر است. بر همین اساس مقاله حاضر با بررسی روند سیاستگذاری و ساخت تصویر و برندینگ منطقه ای - ملی شورای نوردیک بر این امر اذعان می کند که سیاستگذاری شورای نوردیک در زمینه فرآیند برندینگ ملی و ساخت تصویر منطقه ای هر یک از کشورهای مربوطه هماهنگ و همگرا بوده است، به طوری که حاصل آن ساخت برند و تصویر منطقه ای- جهانی مناسب برای کشورهای حوزۀ نوردیک و اسکاندیناوی است که امروزه در کنار برندینگ و تصویر سازی ملی جداگانه هر یک از این کشورها، نقشی اساسی در ادراک بصری و ذهنی این منطقه در اذهان و تصور مردم دیگر نقاط دنیا دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شورای نوردیک، برندینگ، تصویر، اسکاندیناوی،

عنوان انگلیسی The Nordic Council and international policy-making of National Imagery and branding; happiness window to the contemporary world
چکیده انگلیسی مقاله Nordic council consist of five countries including Sweden, Norway, Finland, Denmark, Iceland and three autonomous land including Faroe Islands, Greenland and Åland Islands. All of these countries have a high level of national brand and international image. Today, Scandinavian and Nordic countries are real window of happiness and prosperity for many of the countries in the world and their Governance, economic, cultural, social, business and politics are sample of many countries. Basically Nordic countries and their image and even their name have mental processes, perception and visual that comes with many fascinating concepts which combine with happiness. Thesis paper examine process of national and regional branding in Nordic council and emphasize that Nordic Council policy on the process of national branding and image building for each of the countries have been coordinated and convergent. Result of the this process made global and regional brand and regional image for Nordic countries.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شورای نوردیک, برندینگ, تصویر, اسکاندیناوی

نویسندگان مقاله آرش بیدالله خانی |
دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

نصرالله حجازی |
استادیار و مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری


نشانی اینترنتی https://sspp.iranjournals.ir/article_26098_c6983ee0a42d0378bd521356d25b9810.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات