|
، جلد ۴، شماره ۱۲، صفحات ۵۷-۹۲
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی و مقایسه ی ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه مدیران زن با رویکرد جهانی شدن در پارادایم فرهنگ شناختی اسلامی |
|
چکیده فارسی مقاله |
با توجه به نرخ فزاینده تغییر و تحولات در حوزههای علمی، اقتصادی و اجتماعی، کسب و کارها در صورتی اثربخش و کارآمد خواهند بود که بتوانند با ایجاد بسترهای لازم، منابع انسانی تحت آموزش خویش را به دانش، مهارت و ویژگیهای کارآفرینان تجهیز کنند و روحیهی کارآفرینی را در آنها پرورش دهند. در این زمینه، برخورداری مدیران کسب و کارها از این ویژگیها، زمینهساز پرورش و تقویت روحیهی کارآفرینی در نظام کسب و کار جهانی است. در این پژوهش به ارزیابی و مقایسهی ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه مدیران زن کسب و کارها از منظر جهانیشدن و فرهنگ اسلامی پرداخته شده است. جامعهی آماری این پژوهش، مدیران زن کسب و کارهای بینالمللی میباشد که 57 نفر از این مدیران زن با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی- طبقهای انتخاب شدند. یافتههای توصیفی پژوهش نشان میدهد که در بین ویژگیهای کارآفرینی مدیران زن کسب و کارهای بینالمللی، ریسکپذیری بالاترین میانگین را به خود اختصاص داده است. یافتههای استنباطی پژوهش نشان میدهد که بین ویژگیهای شخصیتی مدیران زن کسب و کارها رابطهی معناداری وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ویژگیهای شخصیتی مدیران زن،
جهانیشدن،
فرهنگ اسلامی، |
|
عنوان انگلیسی |
Evaluate and Compare the Characteristics of Entrepreneurial Global Approach of the Cognitive Paradigm of Female Managers |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Due to the increasing rate of change in the areas of science, social and economic, effective and efficient businesses will be able to create the necessary context, human resources trained by their knowledge, skills and entrepreneurial traits and equipped They nurture the spirit of entrepreneurship. , in this context, business managers have this feature, and support in developing and nurturing the spirit of entrepreneurship in the business world. This study evaluated the characteristics of entrepreneurial women business leaders and Islamic cultures from the perspective of globalization are discussed. The population of this study, international business executives is women, of which 57 were female managers using random sampling - the class chosen. The findings describe the characteristics of entrepreneurship research shows that female managers of international business, risk are allocated to the highest average. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
ویژگی¬های شخصیتی مدیران زن,
جهانی¬شدن,
فرهنگ اسلامی |
|
نویسندگان مقاله |
نصرت الله مالکی | دانشگاه دلاسای فیلیپین
رضا همایی | دانشگاه تهران
محبوبه نوری | دانشگاه تهران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://sspp.iranjournals.ir/article_4075_717783addc39e7b9bc2d460a94b0aaf3.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|