، جلد ۴، شماره ۱۱، صفحات ۱۳۵-۱۶۴

عنوان فارسی ارزیابی دیدگاه مدیران و کارشناسان مرکز ملّی جهانی شدن پیرامون چالش های آموزشی- فرهنگی فراروی آموزش و پرورش در عرصه ی جهانی
چکیده فارسی مقاله در عصر حاضر تأکید نظام آموزش و پرورش بر انتقال دانش نیست و نقش مدرسه با گذشته تفاوت بسیار دارد. آموزش و پرورش به جای پرداختن به مواد درسی به انسان می‌پردازد و به تمام ابعاد زندگی او توجه می‌کند. در این مقاله در راستای تبیین چالش‌های فرهنگی فراروی آموزش و پرورش ایران درعصر جهانی‌شدن نخست  پدیده‌ی جهانی‌شدن آموزش و پرورش توصیف شده و در ادامه‌ی مفهوم آموزش در جامعه‌ی جهانی و ابعاد آن مطرح و سپس جهانی‌شدن و یاددهی و جهانی‌شدن و یادگیری توصیف گردیده و با توجه به پ‍ژوهش انجام شده در مرکز ملّی جهانی‌شدن دیدگاه مدیران و کارشناسان این مرکز پیرامون چالش‌های آموزشی- فرهنگی فراروی آموزش و پرورش در عرصه‌ی جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج حاصل از آن ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جهانی شدن، آموزش و پرورش، چالش های آموزشی- فرهنگی جهانی آموزش و پرورش، جهانی شدن و یاددهی، جهانی شدن و یادگیری،

عنوان انگلیسی An Assessment on the Globalization Center Managers and Experts Viewpoints on Cultural-Educational Challenges Facing Education & Training in the world
چکیده انگلیسی مقاله Today the education system is not focusing on knowledge transfer and school roles differ totally with the past. Education system concerns human and his life aspects except the curriculum. This essay is to explain the cultural challenges facing Iran educational system in the age of globalization;   so it first clarifies the global phenomenon of education system and then goes to the concept of global education and its consequent aspects; afterwards the globalization and teaching along with the globalization and learning are defined; and finally the experts and managers viewpoints in the globalization center (where the study took place) have been assessed and extracted.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله جهانی شدن, آموزش و پرورش, چالش های آموزشی- فرهنگی جهانی آموزش و پرورش, جهانی شدن و یاددهی, جهانی شدن و یادگیری

نویسندگان مقاله سعید تیموری |
مرکز ملی مطالعات جهانی شدن


نشانی اینترنتی https://sspp.iranjournals.ir/article_3274_753f38e0b352526b7fca9bb696886995.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات