، جلد ۳، شماره ۹، صفحات ۱۲۵-۱۵۲

عنوان فارسی امکان‌سنجی پیاده‌سازی روابط عمومی الکترونیک در سازمان‌های دولتی ایران با توجه به فرآیند جهانی‌شدن
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق در پی پاسخگویی به این سؤال هستیم که با توجه به فرآیند جهانی‌شدن تا چه میزان امکان پیاده‌سازی و توسعه‌ی روابط عمومی الکترونیک در سازمان‌های دولتی ایران وجود دارد؟ نخست ادبیات موضوع بررسی و پس از تعیین چهارچوب نظری (نقش دولت، عوامل روان‌شناختی، عوامل اقتصادی، مدیریت استراتژیک و عوامل ساختاری) به عنوان عوامل مؤثر در پیاده‌سازی و توسعه‌ی روابط عمومی الکترونیک در سازمان‌های دولتی ایران از دیدگاه مدیران انجمن روابط عمومی شهرستان تهران مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه‌ی اجرا توصیفی- پیمایشی از شاخه‌ی تحقیقات میدانی می‌باشد. جامعه‌ی آماری این پژوهش کلیه‌ی مدیران انجمن روابط عمومی در شهرستان تهران را شامل می‌شود که از میان پرسشنامه‌های توزیع‌شده به تعداد 184 نفر پاسخ داده‌اند. به‌دلیل محدودیت جامعه‌ی آماری حجم نمونه و جامعه برابر است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات تحقیق در بخش آمار توصیفی از آماره‌های میانگین ، درصد فراوانی و در بخش آمار استنباطی از آزمون‌هایی نظیر خی‌دو و فریدمن استفاده شده است. در پایان با عنایت به آزمون به عمل آمده فریدمن در خصوص رتبه‌بندی مؤلفه‌های توسعه‌ی روابط عمومی الکترونیک در سازمان‌های دولتی با توجه به فرآیند جهانی‌شدن پیشنهادات راهبردی ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جهانی‌شدن، روابط عمومی الکترونیک، عوامل روان‌شناختی، عوامل اقتصادی، مدیریت استراتژیک، عوامل ساختاری،

عنوان انگلیسی Globalization and The Electronic Public Relations in the Iranian Government Organizations
چکیده انگلیسی مقاله In this research we try to answer the question that how globalization process can impacts on the electronic public relations in the Iranian government organizations. We first review the existing literature followed by establishing a theoretical framework of this topic considering all psychological, economic, and strategic factors that shape up the electronic public relations process which has been already investigated by the public relations office of the City of Tehran. In this research our method is based on practical objectives and some field surveys and their corresponding analytical processing methods. This survey includes all the public relation managers of the city of Tehran and the 184 people that have responded to the questionnaire form. Due to statistical limitations of this survey and limited number of participants the number of samples is the same as the total number of the community. For an accurate analysis of this data we use average, percentage of abundance, X2, and Friedman trial methods. At the end, considering the Friedman’s method of ranking various elements of electronic public relations in government organizations, we offer strategic suggestions based on the recent expansion of the world globalization.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله جهانی¬شدن, روابط عمومی الکترونیک, عوامل روان¬شناختی, عوامل اقتصادی, مدیریت استراتژیک, عوامل ساختاری

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی https://sspp.iranjournals.ir/article_2554_e6161163bf3c3ff1b5312090035b7858.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات