|
راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۲-۷
|
|
|
عنوان فارسی |
اعتباربخشی دانشکدههای علومپزشکی: مزایا و معایب |
|
چکیده فارسی مقاله |
چنانکه میدانید اعتباربخشی دانشکدههای علومپزشکی بهعنوان استاندارد طلایی ارتقا کیفیت آموزش پزشکی انجام میشود . ازآنجاکه اعتباربخشی متضمن کیفیت آموزش افرادی است که به جامعه خدمات سلامتی ارائه میدهند، از اهمیت ویژهای برخوردار است. درحقیقت اعتباربخشی مرور دورهای نحوه دستیابی یک مؤسسه به استانداردها و بازبینی حرفهایِ حرفهها و مرور دانشگاهیِ دانشگاهها است که بهعنوان نیروی محرکه ارتقا و اثربخشی دانشگاه عمل میکند. هدف از اعتباربخشی، اطمینان از احراز حداقل استانداردها در ابعاد مختلف آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و ارزشیابی و ارتقا مستمر کیفیت و غیره در دانشگاههای علومپزشکی است. در این فرایند، تصمیمگیریها براساس دادههایی که از مقایسه با استانداردها استخراج شدهاند، انجام میشود |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
اعتبار بخشی، دانشکده های علوم پزشکی |
|
عنوان انگلیسی |
Accreditation of Medical Universities in Iran: Advantages and Disadvantages |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Creditation of medical universities is a proper method for improving the quality of medical education. Since accreditation programs help improve the quality of education for future healthcare providers, it is of particular importance. The goal of these accreditation programs is to ensure the achievement of minimum standards in various dimensions of education and research in medical sciences. In this process, decisions are made based on data extracted from comparison with standards. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Cerdition, Medical education schools |
|
نویسندگان مقاله |
فاطمه حاجی حسینی | Fatemeh Hajihosseini Department of Nursing , Amol Faculty of Nursing and Midwifery, Mazandaran University of Medical Sciences, Sari, Iran. گروه پرستاری، دانشکده پرستاری آمل، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://dsme.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-12-520-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
نامه به سردبیر |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|