راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، جلد ۱۰، شماره ۱، صفحات ۲-۱۳

عنوان فارسی بررسی تأثیر روش‌های نوین آموزش احیای قلبی‌ریوی بر مهارت و دانش دانشجویان پزشکی: یک مرور روایتی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه امروزه روش‌های نوین آموزشی در همه حیطه‌های آموزش پزشکی در‌حال توسعه است. احیای قلبی‌ریوی از‌جمله عملیات‌های حیاتی است که نقش بسزایی در پیامد‌های بیماران دارد. این مطالعه مروری روایتی به بررسی تأثیر روش‌های آموزشی نوآورانه احیای قلبی‌ریوی بر مهارت‌ها و کسب دانش دانشجویان پزشکی می‌پردازد.
روش ها در این مطالعه مروری در مرحله اول، جست‌وجوی ادبیات در پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و بین‌المللی انجام شد. در مرحله دوم، معیارهای ورود مشخص شدند که شامل طراحی مطالعه، جمعیت شرکت‌کننده و روش‌های آموزشی احیای قلبی‌ریوی بود. مرحله سوم شامل استخراج دقیق اطلاعات از مطالعات منتخب بود که اطلاعات شامل طراحی مطالعه، جمعیت شناسایی‌شده، روش‌های آموزشی اجرا‌شده و نتایج مرتبط به مهارت‌ها و افزایش دانش دانشجویان بود. در مرحله چهارم، کیفیت مطالعات ارزیابی شد تا استحکام روش‌های شناختی بررسی شود. در‌نهایت، با تأکید بر جنبه‌های کلیدی فرایند بررسی، مقاله به پایان ‌رسید و تلاش شد تا یک جامعه از روش‌های آموزشی فعلی احیای قلبی‌ریوی برای دانشجویان پزشکی ارائه شود و تأثیر آن‌ها بر مهارت‌ها و دانش بررسی شود.
نتایج مطالعات نشان می‌دهد که گنجاندن واقعیت‌مجازی در آموزش احیای قلبی‌ریوی به‌طور قابل‌توجهی نشانگرهای کیفیت کلیدی، از‌جمله عمق و فرکانس فشرده‌سازی قفسه سینه و همچنین استفاده از دفیبریلاتورهای خارجی خودکار را بهبود می‌بخشد. این فناوری نوآورانه واقع‌گرایی تجربی بالایی را نشان می‌دهد و پتانسیل آن را برای ارتقای تجربه آموزشی در آموزش پزشکی برجسته می‌کند. علاوه‌بر‌این، مقایسه بین رویکردهای مختلف آموزش احیای قلبی‌ریوی، مانند شبیه‌سازی واقعیت‌مجازی  و یادگیری معکوس، بر اثربخشی آن‌ها در افزایش دانش و خودکارآمدی احیای قلبی‌ریوی تأکید می‌کند. 
نتیجه گیری نتایج مرور حاضر نشان می‌دهد آموزش احیای قلبی‌ریوی مبتنی بر واقعیت مجازی از روش‌های سنتی بهتر عمل می‌کند و به بهبود نتایج ذهنی منجر می‌شود. یافته‌های جمعی بر نقش محوری این روش‌های آموزشی جدید، به‌ویژه روش‌هایی که واقعیت‌مجازی را در‌بر می‌گیرند، در پیشبرد کیفیت، اثربخشی و نتایج کلی برنامه‌های آموزشی احیای قلبی‌ریوی تأکید می‌کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله روش‌های نوین آموزش، احیا قلبی‌ریوی، مهارت، دانش، دانشجویان پزشکی

عنوان انگلیسی Impact of Innovative Cardiopulmonary Resuscitation Training Methods on the Skills and Knowledge of Medical Students: A Narrative Review
چکیده انگلیسی مقاله
Background Nowadays, new methods are being developed in all fields of medical education. Cardiopulmonary resuscitation (CPR) is one of the critical operations that plays a significant role in patient outcomes. This review study aims to investigate the impact of innovative CPR teaching methods on the skills and knowledge of medical students.
Methods In this narrative review study, a literature search was first conducted in national and international databases to identify relevant studies published in the past five years. The information extracted from the selected studies included the study design, study population, the used educational methods, and the results. 
Results Studies showed that the use of virtual reality (VR) technique in CPR training significantly improved key quality indicators, including the depth and frequency of chest compressions, as well as the application of automatic external defibrillators. This innovative technology showed high experimental realism and has high potential to enhance medical education. In addition, the comparison between different CPR training approaches, such as medical VR simulation and flipped learning, showed their effectiveness in increasing CPR knowledge and self-efficacy.
Conclusion The VR-based CPR training is better than traditional methods and leads to improvement of subjective results. The findings emphasize the central role of innovative educational methods, especially the VR, in improving the quality, effectiveness, and overall results of CPR training programs.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Innovative methods, Cardiopulmonary resuscitation, Skills, Knowledge, Medical Students

نویسندگان مقاله مجید وطن خواه | Majid Vatankhah
Department of Anesthesia, Anesthesia Research Center, Special Care and Pain Control, Faculty of Medicine, Hormozgan University of Medical Sciences, Bandar Abbas, Iran.


مهرداد ملک شعار | Mehrdad Malekshoar
Department of Anesthesia, Anesthesia Research Center, Special Care and Pain Control, Faculty of Medicine, Hormozgan University of Medical Sciences, Bandar Abbas, Iran.


طیبه زارعی | Tayyebeh Zarei
Department of Anesthesia, Anesthesia Research Center, Special Care and Pain Control, Faculty of Medicine, Hormozgan University of Medical Sciences, Bandar Abbas, Iran.


مریم مرادی | Maryam Moradi
Department of Anesthesia, Anesthesia Research Center, Special Care and Pain Control, Faculty of Medicine, Hormozgan University of Medical Sciences, Bandar Abbas, Iran.


پوریا ادیبی | Pourya Adibi
Department of Anesthesia, Anesthesia Research Center, Special Care and Pain Control, Faculty of Medicine, Hormozgan University of Medical Sciences, Bandar Abbas, Iran.


بی بی منا رضوی | Bibi Bibi Mona Razavi
Department of Anesthesia, Anesthesia Research Center, Special Care and Pain Control, Faculty of Medicine, Hormozgan University of Medical Sciences, Bandar Abbas, Iran.
گروه بیهوشی، مرکز تحقیقات بیهوشی، مراقبت ویژه و کنترل درد، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بندرعباس، ایران.


نشانی اینترنتی http://dsme.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-12-546-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات