، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۲۴۳-۲۴۸

عنوان فارسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص انتقال خبر بد به بیمار
چکیده فارسی مقاله مقدمه: بدون شک، دادن خبرهای بد یکی از سخت ترین وظایف یک پزشک است. نداشتن این مهارت و توجه نکردن به جزئیات آن می تواند منجر به رضایت ضعیف بیماران، عوارض روانی و تصمیمات بالینی ضعیف شود. مطالعه حاضر با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی در خصوص رساندن اخبار بد به بیماران انجام شد.
مواد و روش‌ها: این مطالعه مقطعی با استفاده از پرسشنامه بر روی کلیه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد. 269 ​​نفر از 310 دانشجو به این نظرسنجی پاسخ دادند (86.8 درصد نرخ پاسخ). پرسشنامه توسط ده نفر از متخصصان اخلاق پزشکی طراحی و اعتبار سنجی شد.
یافته‌ها: 54.4 درصد از دانشجویان بر این باور بودند که رساندن اخبار بد به بیماران به رضایت و شرایط بیمار بستگی دارد. 55.8 درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند که خانواده بیماران باید اولین دریافت کننده اخبار بد باشند. علاوه بر این، 54.3 درصد معتقد بودند که پزشکان باید آن خبر بد را ارائه کنند. 78.8 درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند که انتشار اخبار بد باید با همدلی و امیدواری همراه باشد. 47.6 درصد از دانشجویان نیز گفته‌اند که آموزش اخبار بد را ندیده‌اند.
نتیجه‌گیری: انتشار اخبار بد یک عمل متعادل کننده است که پزشکان را ملزم به سازگاری مستمر با عوامل مختلف می‌کند. اگرچه اکثر دانشجویان پزشکی مشتاق کمک به بیماران خود بودند، اما فاقد دانش و مهارت لازم برای انتقال اخبار بد بودند. توسعه استراتژی‌ها و دستورالعمل‌ها برای بهبود دیدگاه‌های اجتماعی، و آموزش پزشکان در مورد انتقال اخبار بد، توصیه می شود

 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله انتقال خبر بد، دانشجویان پزشکی، علوم پزشکی قم، بیمار

عنوان انگلیسی Perspectives About Breaking Bad News Among Medical Students of Qom University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Background and Objectives: Undoubtedly, breaking bad news is one of the most difficult
duties of a doctor. Not having this skill and not paying attention to its details can result in poor
patient satisfaction, psychological morbidity, and weak clinical decisions. The present study was
conducted to investigate the medical students’ perspectives about delivering bad news to patients.
Methods: A cross-sectional study was conducted using a questionnaire for all medical
students of Qom University of Medical Sciences, Iran. A total of 269 out of 310 students
responded to this survey (86.8% response rate). The questionnaire was designed and
validated by ten medical ethics experts.
Results: In this study, 54.4% of students believed that delivering bad news to patients
depends on the patient’s compliance and condition and 55.8% of the participants believed
that patients’ families should be the first recipient of the bad news. In addition, 54.3%
believed that physicians should deliver the bad news. A total of 78.8% of the participants
believed that breaking bad news should be accompanied by empathy and hope Also, 47.6%
of students said that they did not receive training about breaking bad news.
Conclusion: Breaking bad news is a balancing act that requires doctors to constantly adapt to
different factors. Although most medical students were keen to help their patients, they lacked
the essential knowledge and skills for breaking bad news. Development of strategies and
guidelines is needed to improve societal views, and train physicians about breaking bad news.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Breaking bad news, Medical ethics, Empathy, Medical education, Medical student, Truth disclosure

نویسندگان مقاله اکرم حیدری | Akram Haidari
Spiritual Health Research Center, Qom University of Medical Sciences, Qom, Iran.
دانشگاه علوم پزشکی قم

رقیه حسینی رفیع | Roghieh Hoseini-Rafi
Student Research Committee, Qom University of Medical Sciences, Qom, Iran.
دانشگاه علوم پزشکی قم

سیدحسن عادلی | Seyed Hasan Adeli
Spiritual Health Research Center, Qom University of Medical Sciences, Qom, Iran.
دانشگاه علوم پزشکی قم

محمد آقاعلی | Mohammad Aghaali
Department of Family and Community Medicine, School of Medicine, Qom University of Medical Sciences, Qom, Iran.
دانشگاه علوم پزشکی قم


نشانی اینترنتی http://jhsme.muq.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-3&slc_lang=en&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات