|
، جلد ۱۴، شماره ۵۰، صفحات ۱۰۴-۱۲۳
|
|
|
عنوان فارسی |
دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی در سیاست خارجی دولت سیزدهم |
|
چکیده فارسی مقاله |
با توجه به اهمیت برند ملی،هر کشوری تلاش می کند با به کار بردن ابزارها و شیوه های گوناگون تصور دیگران از برند ملی اش را آن گونه تقویت کند که جای پایی برای خود ایجاد کند.مهمترین ابزار رسیدن به این هدف در دنیای امروز دیپلماسی اقتصادی- تجاری است که به دولتمردان اجازه می دهد در قالب روابط دو یا چند جانبه در سطوح مختلف منطقه ایی و بین المللی از مسیر برندسازی ملی،سطح توانایی و رفاه شهروندان خود را آگاهانه ارتقا بخشند. تحقیق حاضر درصدد پاسخ به این سوال است که برندسازی ملی چه جایگاهی در دیپلماسی اقتصادی- تجاری دولت سیزدهم ایران داشته است؟تلاش شده است با استفاده از منابع اسنادی-آرشیوی به روش توصیفی – تحلیلی به این سوال پاسخ داده شود.دولت سیزدهم با در پیش گرفتن اصولی همچون حمایت از تولید ملی و تلاش برای تسهیل روند بازاریابی کالاهای ایرانی به واسطه تجارت و صادرات کالاهای ایرانی،حضور و تثبت حضور ایران در سازمان های مهم اقتصادی منطقه ایی و بین المللی،رفع تنش با همسایگان و تقویت سیاست همسایگی و تقویت روابط دو جانبه با قدرت های آسیایی همچون روسیه و چین برند سازی ملی را تبدیل به هدف اصلی دیپلماسی اقتصادی – تجاری ایران در سال های 1400-1403 کرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
برندسازی ملی،دیپلماسی اقتصادی- تجاری،دولت سیزدهم،ایران، |
|
عنوان انگلیسی |
Economic diplomacy and national branding in the foreign policy of the 13th government |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Considering the importance of the national brand, all countries try to strengthen the understanding of the people of other countries about their national brand by using various tools. Their most important tool is economic diplomacy, which helps governments consciously improve the ability and well-being of their citizens in the form of bilateral or multilateral relations at various regional and international levels through national branding. This article wants to answer this question: What is the position of national branding in the economic-commercial diplomacy of the 13th government of Iran? An attempt has been made to answer the question by using archival-documentary sources in a descriptive-analytical way. The 13th government by adopting principles such as supporting national production and trying to facilitate the process of marketing regional and international goods, resolving tension with neighbors and strengthening neighborhood policy and strengthening bilateral relations with Asian powers such as Russia and China made national branding the main goal of Iran's economic-commercial diplomacy in 2021-2024. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
برندسازی ملی,دیپلماسی اقتصادی- تجاری,دولت سیزدهم,ایران |
|
نویسندگان مقاله |
میترا راه نجات | استادیار، گروه حقوق و سیاست، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://sspp.iranjournals.ir/article_714635_36335cf947b66469f48c9df8f5403389.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|