راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تبیین تجربیات دانشجویان از آموزش مجازی در زمان همه گیری کووید ۱۹
چکیده فارسی مقاله آموزش مجازی مناسب نیاز به توجه نیازهای فراگیران ، مشکلات آن ها و برنامه ریزی  و اجرای مداخلات لازم برای رفع چالش ها دارد . دستیابی به تجربیات فراگیران  در زمینه بهره گیری از آموزش مجازی می تواند اطلاعات ارزشمندی در راستای ارتقای کیفیت فرایند آموزش مجازی داشته باشد .این مطالعه با هدف شناسایی مشکلات و مزایای آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان انجام شد.
روش ها:   این مطالعه با روش تحلیل محتوا انجام شد . مشارکت کنندگان 20 دانشجوی پرستاری و بهداشت عمومی بودند. با استفاده از روش نمونه گیری ساده و در دسترس دانشجویانی که با پژوهشگر واحد درسی داشته اند  بطور فعالانه و داوطلبانه وارد مطالعه شدند.. تجزیه و تحلیل همزمان با جمع آوری داده ها تا زمان اشباع داده ها ادامه یافت.بر اساس واحدهای معنایی کدها طبقه بندی گردید.  
نتایج : پس از ادغام کدهای اولیه مضامین استخراج شده از این مطالعه شامل دو طبقه  اصلی و 5 زیر طبقه می باشد. طبقه مشکلات آموزش مجازی به سه زیر طبقه مشکلات یادگیری دانشجو ، مشکلات اساتید در آموزش مجازی ، مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و طبقه مزایای آموزش مجازی به دو زیر طبقه انعطاف پذیری آموزش ، یادگیری و بهره گیری از تکنولوژی شکل گرفت.
نتیجه گیری : یافته های مطالعه نشان داد که آموزش مجازی دارای مشکلات و مزایایی می باشد.  لازم است مدیران نظام آموزشی با بهره گیری از نتایج مطالعات در این رابطه در راستای رفع مشکلات  شناسایی شده و ارتقای کیفیت آموزش مجازی مداخلاتی را برنامه ریزی و اجرا نمایند.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش مجازی، مطالعه کیفی ، آموزش

عنوان انگلیسی Explaining students' experiences of virtual education during the covid-19 epidemic
چکیده انگلیسی مقاله The use of this method of education requires a platform and infrastructures and supports that were available in universities to a certain extent, but still, with the start of virtual education, students and professors had problems. Accessing the experiences of learners in the field of using virtual education can provide valuable information to managers in order to improve the quality of the virtual education process. This study was conducted with the aim of identifying the problems and advantages of virtual education from the students' point of view.
Methods   : This study was conducted with the content analysis method. The participants included 20 nursing and public health students Using a simple and accessible sampling method, students who had a course with the researcher actively and voluntarily entered the study. The analysis continued simultaneously with the data collection until the saturation of the data. The codes were classified based on the semantic units.

Results: After merging the primary codes, the themes extracted from this study include two Categories   and 5Sub-categories .
The category of problems of virtual education was divided into three subcategories: student learning problems, problems of teachers in virtual education, hardware and software problems of education, and the category of advantages of virtual education was formed into two subcategories of flexibility of education, learning and use of technology.

Conclusion: It is necessary for managers to plan and implement interventions by using the results of the studies in order to solve the identified problems and improve the quality of virtual education.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Virtual education, qualitative study, education

نویسندگان مقاله فاطمه باقرنژاد | fatemeh baghernezhad
Birjand University of Medical Sciences,
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

مصطفی محسنی زاده | Mostafa Mohsenizadeh
Birjand University of Medical Sciences,
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

علی دشتگرد | Ali dashtgard
Birjand University of Medical Sciences,
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند


نشانی اینترنتی http://dsme.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-465-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات