رفاه‌اجتماعی‌، جلد ۱۴، شماره ۵۴، صفحات ۶۱-۸۳

عنوان فارسی رابطه کیفیت زندگی کاری، عملکرد، فشار روانی و رضایت شغلی با رفتار شهروندی کارکنان بیمارستان اشنویه
چکیده فارسی مقاله مقدمه: هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری، عملکرد شغلی، استرس شغلی، رضایت شغلی با رفتار شهروندی کارکنان بیمارستان اشنویه می‌باشد. روش: این پژوهش به روش توصیفی-همبستگی در بین 158 نفر از کارکنان بیمارستان اشنویه و با روش نمونه گیری تصادفی انجام شده است. نتایج: بین کیفیت زندگی کاری، عملکرد شغلی، استرس شغلی، رضایت شغلی و رفتار شهروندی رابطه مثبت وجود دارد. همچنین، کیفیت زندگی کاری مهمترین متغیر در بین متغیرهای مستقل بوده و توانسته حدود 18% از رفتار شهروندی کارکنان را تبیین کند. بحث: به دلیل اینکه رفتارهای شهروندی سازمانی رفتارهایی کاملاً داوطلبانه هستند، بیشتر تحت تأثیر تعاملات و رویه‌های سازمانی قرار دارند. بر این اساس، ضروری است مدیران سازمان‌ها در نحوه برخورد با کارکنان برابری را رعایت کنند تا میزان بروز رفتارهای شهروندی سازمانی را در کارکنان افزایش دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Relationship between Quality of Work Life, Performance, Stress, Job Satisfaction
چکیده انگلیسی مقاله  Introduction: The purpose of this study is survey relationship between quality of work life, performance, stress, job satisfaction and employee citizenship behavior of Oshnoyehs Hospital staff is. Method: this study is descriptive and correlation. The population is 270 of hospital personnels in 1393. 158 people were selected by random sampling with Morgan. For collection of Information, used questionnaire. For data analysis, descriptive statistics (frequency, range, mean, standard deviation and variance) and inferential statistics (pearson correlation coefficients, t, multiple regression analysis and path analysis) is used. Results: The results showed that the quality of work life, job performance, job stress, job satisfaction and citizenship behavior, there was a significant positive relationship. Also, the quality of working life, the most important variable among the independent variables were able to determine the citizenship behavior of almost 18 percent. Discussion: Because OCB is completely voluntary behaviors are more influenced by interactions and organizational procedures. Accordingly, it is necessary for managers in how to deal with employees to comply with the equality of organizational citizenship behaviors, increase in staff. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شلر پارسا | sheler parsa


شکوفه کسرایی | shokofeh kasraie


رضا عبدی | reza abdi


منصور رادمنش | maksour radmanesh


ابوالفضل قاسم زاده | abolfazle ghasemzade



نشانی اینترنتی http://refahj.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-817-200&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/843/article-843-395522.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده رفاه اجتماعی
نوع مقاله منتشر شده اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات