|
رفاهاجتماعی، جلد ۱۲، شماره ۴۷، صفحات ۳۸۵-۳۹۸
|
|
|
عنوان فارسی |
سطح تشریک مساعی دانش و تجربه مدیران در بهبود و هدایت فرایند اجرایی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: ازآنجاکه ارزیابی سازمان از نظر مؤلفههای تشریک مساعی دانش و تجربه، پیش نیازی برای برنامهریزی و پیادهسازی آن در سازمان به شمار میرود، بررسی درجۀ مقبولیت زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری، با هدف پیدایش قوتها و ضعفها در فرایندهای اجرایی سازمان و بهبود آنها، میتواند بسیار سودمند باشد. روش: در این پژوهش، پنج فرضیه دربارۀ زمینه سازمانی و تکنولوژی، ویژگیهای تیمی، ویژگیهای فرهنگی و رقابتی، ویژگیهای فردی و فاکتورهای انگیزشی بررسی شد. ابزار تحقیق، پرسشنامه است که پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 919/0 محاسبه شد و 108 نفر از مدیران دانشگاه مذکور و مراکز درمانی تابع، آن را تکمیل کردند. سپس، دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS و آزمون تی تحلیل شد. یافتهها: اغلب مدیران بر این باورند که ساختار سازمانی برای به اشتراکگذاری دانش و تجربه با توجه به تکنولوژی روزِ موجود مناسب نیست. همکاری بین گروهها بر به اشتراکگذاری دانش و تجربه چندان تأثیرگذار نیست و فرهنگ سازمانی در به اشتراکگذاری دانش و تجربه میان مدیران کمتر کمک میکند؛ اما اغلب مدیران عنوان کردند که ویژگیهای فردی، برای انتقال دانش و تجربه زمینۀ مناسب را فراهم کرده و عوامل انگیزشی و اعتماد مناسب، به انتقال دانش و تجربه کمک بسیاری میکند. بحث: ساختار سازمانی با توجه به تکنولوژی روز برای تشریک مساعی دانش میان مدیران، به بازبینی نیاز دارد. همچنین افزایش همکاری گروهها و توسعۀ فرهنگ سازمانی ضرورت تازهای را میطلبد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Managers’ Experience and Knowledge Sharing on the Improvement and Guiding of Executive Processes in the University of Social Welfare and Rehabilitation Science (USWR) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction: Assessment of the organization in the case of indices of knowledge and experience sharing is counted as a base of programming and implementation in every organization. In other words, assessing of utility of hardware and software infrastructures with the aim of finding weakness and strength in executive processes and improvement in organization could be more beneficial. Method: In this study five hypotheses in relation to organizational context, considering existing technology, team characteristics, cultural characteristics, competitive characteristics, individual characteristics, motivational factors and confidence were investigated. The research scale was a questionnaire that its reliability was calculated 0. 919 by Cronbach’s Alpha method. 108 managers of the mentioned university and its followed medical centers participated in this research. Then, data Was analyzed by SPSS and T-test. Findings: Most managers believed that organizational structure of the mentioned university was not suitable for knowledge and experience sharing among them, considering the existing technology. Also contributions among teams were not adequate for knowledge and experience sharing among them. Also, organizational culture didn't help the knowledge and experience sharing among managers. But most managers believed that managers' individual characteristics provided a suitable context for knowledge and experience transfer. Also, motivational factors and confidence help knowledge and experience sharing among managers. Conclusion: Organizational structure for knowledge and experience sharing among managers, considering existing technology, and organizational culture should be improved. Also level of the contributions among teams should be increased |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
آرش نخعی | arash nakhai
اوژن کریمی | ozhan karimi
شهرام هاشمی نیا | shahram hashemnia
فاطمه بهنیا | fateme behnia
|
|
نشانی اینترنتی |
http://refahj.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-817-84&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/843/article-843-395622.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
رفاه اجتماعی |
نوع مقاله منتشر شده |
اصیل |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|