راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۱۵-۲۶

عنوان فارسی بررسی رابطه بین عادت‌های مطالعه و تحمل ابهام با بیش فعالی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد گرگان
چکیده فارسی مقاله مقدمه و هدف: دانشجویان مبتلابه اختلال کمبود توجه و بیش فعالی همواره از مشکلات زیادی رنج می‌برند که این امر در دوران تحصیلات دانشجویی بر روی عوامل زیادی ازجمله عادت‌های مطالعه و قدرت تحمل ابهام نیز اثرگذار است. این پژوهش، باهدف بررسی رابطه عادت‌های مطالعه و قدرت تحمل ابهام با بیش فعالی دانشجویان انجام‌شده است. روش‌ ها: این مطالعه یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد که درسال 1394 به روش نمونه‌گیری در دسترس بر روی 250 دانشجو مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد گرگان انجام شد. ابزارهای مورداستفاده در پژوهش عبارتند از: آزمون سنجش تحمل ابهام مک لین، مقیاس خود گزارشی اختلال بیش فعالی و کم‌توجهی بزرگسالان (ASRS-V1.1). پرسشنامه عادت‌های مطالعه PSSHI بود. داده‌های پژوهش پس از اجرا توسط آزمودنی‌های موردمطالعه، نمره گزاری و تفسیر، و سپس توسط نرم‌افزار SPSS نسخه 23 و با استفاده از روش ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: بر طبق نتایج این مطالعه میانگین عادت‌های مطالعه 2/45(9/8) از 90(حداکثر نمره) می‌باشد.4/4 درصد دانشجویان عادات مطالعه نامطلوب،3/88 درصد عادات مطالعه نسبتاً مطلوب و 6/5 درصد عادات مطالعه مطلوب داشتند. بین عادت‌های مطالعه با بیش فعالی دانشجویان (199/.( Pvalue = و همچنین بین تحمل ابهام با بیش فعالی دانشجویان (151/.=Pvalue)رابطه معنادار نمی‌باشد. نتیجه‌گیری: بین عادت‌های مطالعه و تحمل ابهام با بیش فعالی رابطه معنی‌داری وجود ندارد. کلیدواژه‌ها:
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بیش فعالی، تحمل ابهام، دانشجویان، عادت‌های مطالعه

عنوان انگلیسی The Relationship between Study Habits and Ambiguity Tolerance with Hyperactivity in Graduate Students Azad University of Gorgan
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Students with Attention Deficit Disorder and Hyperactivity always suffer from many problems that during the academic Education is effective on many factors including study habits and tolerance for ambiguity. Methods: This is a descriptive correlational study which was done in 1394. 250 Graduate students of Azad University Gorgan were selected by available sampling. Tools used in this research include: testing the tolerance of ambiguity McLean, self-reporting scale adult attention deficit hyperactivity disorder (ASRS -V1.1). questionnaire study habits PSSHI, Research data carried out by subjects in the study, scoring and interpretation, and then by the software SPSS-23 and using methods of Pearson correlation coefficients were analyzed. Results: According to the results of this study, the mean score of the students' study habits was 45.2 (8.9) out of 90. 4.40 percent of the students had unsatisfactory study habits while 88/3 percent relatively satisfactory and 5.6 percent had satisfactory study habits, respectively. The results showed that significant relationship is between study habits student with ADHD (Pvalue=-0/199). As well as between tolerance for ambiguity with ADHD students (Pvalue= 0/151) is also significant. Therefore between study habits, tolerance for ambiguity and hyperactivity among students there is no significant relationship. Conclusion: Study habits student's is moderate, tolerance of ambiguity at a low level and a high percentage of student's had symptoms of hyperactivity. There is no significant relationship between study habits and hyperactivity and tolerance of ambiguity with hyperactivity.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله گل سادات هاشمی | gol sadat hashemi


اکرم ثناگو | akram sanagoo


مریم عظیمی | maryam azimi



نشانی اینترنتی http://dsme.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-72-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1855/article-1855-447044.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات