راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۸۴-۹۴

عنوان فارسی یادگیری تیمی اعضای هیئت علمی؛ یک گام به سمت دانشگاه‌های یادگیرنده
چکیده فارسی مقاله مقدمه و هدف : امروزه یادگیری تیمی یک راه حل مناسب برای پاسخ به چالش‌هایی مانند مدیریت منابع انسانی، چالش‌های رقابتی و دستیابی به اثربخشی سازمانی است. هدف پژوهش حاضر مطالعه فعالیت‌های یادگیری تیمی اعضای هیئت علمی رشته فناوری اطلاعات سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور می‌باشد. روش ها: جامعه مورد مطالعه اعضای هیئت علمی رشته فناوری اطلاعات سلامت در دانشگاه‌های کل کشور بودند که به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. ابزارمورد استفاده پرسشنامه بود که برای تعیین یادگیری تیمی از 3 مولفه یادگیری درونی، یادگیری نیابتی و یادگیری زمینه‌ای در آن استفاده شد. بررسی روایی و پایایی ابزار تحقیق نشان داد که از روایی و پایایی مناسب برخوردار است. نتایج بوسیله آمارتوصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میزان فعالیتهای یادگیری تیمی درمیان اعضای هیئت علمی گروه فناوری اطلاعات سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای تفاوت معنی‌داری می باشد. به طوری که بین اعضا در گویه های فعالیتهای یادگیری درونی، زمینه‌ای و نیابتی متفاوت معنی‌دار وجود دارد. همچنین میانگین رتبه زنان در بسیاری از گویه‌های فعالیتهای تیمی بیشتر از میانگین رتبه‌های مردان بود. نتیجه‌گیری: تجزیه و تحلیل یافته‌ها نشان داد فعالیت‌های یادگیری درونی در سطح متوسط قرار دارند و سطح فعالیت‌های یادگیری بیرونی پایین‌تر از سطح فعالیت‌های یادگیری درونی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعضای هیئت علمی، تیم، یادگیری تیمی.

عنوان انگلیسی Team Learning Faculty Members; a Step toward Learner Universities
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Today, team learning is a perfect solution to respond to challenges such as human resource management and competitive challenges and to achieve organizational effectiveness. The aim of research is to study team learning activity of faculty members of health information technology in universities of medical science whole country. Methods: Faculties of Universities of Medical sciences as members of the population and faculty members of the Health Information Technology as the sample were studied. The tool used was a questionnaire which was employed to determine team learning activities of the three components of internal learning activities, proxy learning activities, and context learning activities. Results: Results showed that the extent of team learning activities among the faculty members of the Health Information Technology group in the country's Universities of Medical Sciences has a significant difference; so that internal, proxy, and context activities exist in different and significant levels among the members. Also, the average of women's ratings in many team learning activity groups was higher than the average of men's ratings. Conclusion: The analysis of the findings shows the internal learning activities are at moderate level and the external learning activities are lower than internal learning activities
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Faculty Members, Team, Team Learning

نویسندگان مقاله رقیه ملایی | roqayeh molaei


نسرین داوری دولت آبادی | nasrin davari dolatabadi



نشانی اینترنتی http://dsme.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-166-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1855/article-1855-447050.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات