|
Iranian Rehabilitation Journal، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
|
|
چکیده فارسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Dynamic Assessment of a Schizophrenic Foreign Language Learner |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Objectives: This case study highlights the applicability of Dynamic Assessment (DA) in exploring the cognitive development and intellectual functioning of a schizophrenic foreign language learner. Methods: The general analytical framework of study to unmask the changes in the learner's competence is Microgenesis. Results: Analysis of the findings not only supports the Vygotskian view regarding the significance of meditational tools in uncovering the masked intelligence and cognitive ability but also provides implications for assessing and teaching of schizophrenic students. Discussion: This case study demonstrated how DA by meditational moves including the presence of mediator, mnemonics, thought-provoking questions, and translation can overcome cognitive and behavioral impairment. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Schizophrenia, Dynamic assessment, Writing, Vygotsky |
|
نویسندگان مقاله |
سامان عبادی | saman ebadi department of foreign languages, faculty of literature and humanities, razi university, kermanshah, iran.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)
زهرا naderifarjad | zahra naderifarjad department of foreign languages, faculty of literature and humanities, razi university, kermanshah, iran.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://irj.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-473-1&slc_lang=en&sid=en |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|