|
مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جلد ۲۵، شماره ۹۸، صفحات ۵۱-۶۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی نقش سیستمهای اطلاعات بیمارستانی و عملکرد بیمارستانها با توجه به رضایتمندی بیماران از دیدگاه کارکنان بیمارستانها در رشت |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده مقدمه: بیمارستانها به عنوان یکی از مهمترین سازمانهای اجتماعی نقش عمدهای در بهبود وضعیت بهداشت کشور و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارند و یکی از حساسترین سازمانهای هستند که برای اداره درست آنها باید دادهها به شکلی صحیح گردآوری شده و پس از پالایش، دستهبندی و استنتاج به شکل مناسب و در زمان مناسب در اختیار همه تصمیمگیران بیمارستان بویژه مدیران و روسای آن قرار گیرد. هدف: تعیین نقش سیستمهای اطلاعات بیمارستانی و عملکرد بیمارستانها با توجه به رضایتمندی بیماران از دیدگاه کارکنان. مواد و روشها: جامعه آماری این پژوهش کارکنان بیمارستانهای رشت بودند که سیستم اطلاعات مدیریتی داشتند. تعداد نمونه آماری 320 نفر بود. دادهها با پرسشنامه جمعآوری و با الگوی معادله ساختاری موشکافی شد. نمونه بر اساس فرمول جامعه محدود کوکران محاسبه شد. نتایج: نتایج نشان داد که رابطه معنیداری بین رضایتمندی بیمار و عملکرد بیمارستان و همچنین رابطه معنیداری بین سیستم اطلاعاتی بیمارستان و عملکرد بیمارستان وجود داشت.(000/0p |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رضایت بیمار، سیستم اطلاعات بیمارستانی |
|
عنوان انگلیسی |
An Investigationinto the Relationship Between Hospital Information System and Hospital Performance by Patient Satisfaction at Rasht Hospitals |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract Introduction: Hospitals are important social organizations, and play an important role in every country health standards, and we need to gather, and process the related data. Data should be ready at appropriate time and be used for decision making finally. Objective: the aim of this study is an investigation into the relationship between hospital information system and hospital performance whereby patient satisfaction is studied as the mediator. Materials and Methods: social statistical analysis of Rasht hospital staff that have management information system. Sample was 320. Data were gathered by questionnaire and analyzed by SEM. Results: There was a significant relationship between patient satisfaction and hospital performance. There was a significant relationship between hospital information system and hospital performance too. Conclusion: Existance of hospital information system and it’s subsets and therefore improve hospital performance. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Hospital Information System, Patient Satisfaction |
|
نویسندگان مقاله |
محمد نوع پسند اصیل | mohamad no pasand asil
محمد دوستار | mohamad doustar
محمد حسین حاجی علی عسگری | mohamad hosein haji ali asgari management group, university of guilan, rasht, iran گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journal.gums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-36-719&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|