Hormozgan Medical Journal، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۲۲۶-۲۳۳

عنوان فارسی ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد – ۱۳۸۷
چکیده فارسی مقاله مقدمه: استاد اساسی ترین عامل برای ایجاد موفقیت مطلوب در تحقق هدفهای آموزشی است. مسلما شناخت ویژگیهای استاد نمونه و عمل به آن توسط اساتید کیفیت آموزش را ارتقا خواهد داد. لذا این مطالعه با هدف تعیین ویژگیهای استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد انجام شد. روش کار: حجم نمونه برای انجام این مطالعه توصیفی - تحلیلی 240 نفر برآورد گردید که به روش نمونه گیری خوشه ای از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای بود که روایی و پایایی آن تایید گردید. داده ها با بکارگیری آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد. نتایج: توانایی برقراری ارتباط، داشتن تجربه تدریس و دانش عمومی در تدریس؛ انتقاد پذیری، خلاقیت و آراستگی؛ توجه به مفاهیم ضروری، ارایه مطالب در نظم منطقی و تدریس به زبان ساده مهمترین ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان بودند. نتیجه گیری: ایجاد دوره هایی برای یادگیری مهارتهای کامپیوتری و ارتقا سطح تسلط به زبان انگلیسی در دوره تحصیلی اساتید دانشگاه، ضروری است. مراکز توسعه آموزش نیز باید مباحثی مانند رهبری در آموزش و مهارتهای ارتباطی را در طراحی کارگاههای آموزشی در نظر بگیرند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، استاد دانشگاه، دانشجویان

عنوان انگلیسی The characteristics of an expert faculty member based on view points of medical students – Yazd, Iran - 2008
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Faculty members are the most important factors in achieving desired goals of education. Certain features of knowledge and practice followed by them will enhance quality of education. Therefore, this study was designed to determine the characteristics of an expert faculty member based on view points of medical students of Yazd. Methods: The sample size for this analytic – descriptive study was 240 medical students of Yazd University of medical sciences. Cluster sampling technique was used for sampling. The data collection tool was a reliability and relidity approved questionnaire. Data were analyzed using descriptive and inferential statistical methods Results: The most important characteristics of an expert faculty member were communication ability, teaching experience and general knowledge in teaching, critical ability, creativity and symmetry as well as systematic and logical teaching. Conclusion: Improving English and computer skills is required to enhance the educational strength of the faculty members. Conducting leadership and communication skills for faculty are also recommended.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Education ,Faculty Member , Students

نویسندگان مقاله سیدسعید مظلومی محمودآباد | s s mazloomy mahmood abad


زهره رهایی | z rahaei


محمدحسن احرامپوش | m h ehrampoush
school health department of environmental health, shahid sadughi medical university of yazd. yazd, iran
دانشکده بهداشت – گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد یزد – ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد (Shahid sadooghi university of medical sciences)

طاهره سلطانی | t soltani



نشانی اینترنتی http://hmj.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-101&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات