Hormozgan Medical Journal، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۲۳۴-۲۴۰

عنوان فارسی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان
چکیده فارسی مقاله مقدمه: یکی از ابزارهای سنجش کیفیت آموزشی اساتید، ارزشیابی آنها توسط دانشجویان می باشد. هدف اصلی ارزشیابی، آگاهی اساتید از نقاط قوت و ضعف خود به منظور انجام اصلاحات لازم می باشد. هدف از نجام این مطالعه، آگاهی از نظرات اساتید پیرامون ارزشیابی و تاثیر آن در فعالیت های آموزشی بود تا از نتایج حاصل، در بهبود روند ارزشیابی استفاده شود. روش کار: در این مطالعه توصیفی - مقطعی، در نیمسال دوم تحصیلی 87-1386، با استفاده از روش نمونه گیری آسان، نظرات 71 عضو هیات علمی، در خصوص ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان، از طریق پرسشنامه ای که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود، مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 16و آزمون های آماری توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: حدود %28.2 از اساتید معتقد بودند دانشجویان به سوالات ارزشیابی پاسخ صحیح می دهند. به اعتقاد %66.2 از اساتید دانشجویان به اندازه لازم توجیه نشده اند. حدود %24 از اساتید میزان تاثیر نتایج ارزشیابی را در بهبود تدریس خود زیاد و %46.5 متوسط می دانستند. به نظر فقط %8.5 از اساتید، دانشجویان سوالات را با احساس مسوولیت کامل پاسخ می دهند و %47.9 پاسخ آنها با مسوولیت متوسط است. تسلط استاد بر موضوع، توانایی بیان و انتقال مفاهیم، به ترتیب بیشترین اهمیت را داشتند. نتیجه گیری: نظر اکثریت اساتید حاکی از ضعیف بودن وضعیت ارزشیابی بود. در عین حال، ارزشیابی را امری ضروری می دانند و معتقدند بایستی توسط افراد خبره مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزشیابی، دیدگاه، دانشجویان

عنوان انگلیسی Attitude of Bandar-Abbas medical university faculty members about their assessment by the scholars
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: One of the common ways to assess the quality of educational activity of teachers, is assessment of them by students. The main goal of assessment is to inform them about efficiency of their activity in order to reduce their weaknesses and improve the quality of their work. The aim of this study was to find out attitude of academic members of Bandar-Abbas medical university, about their assessment by students, and effect of the results on their educational activity. Methods: In this descriptive cross-sectional study, opinion of 71 faculty members about assessment of themselves by students was investigated. Data collection was by means of a researcher-made questionnaire with acceptable reliability and validity. Data were analyzed using SPSS software. Results: Only 28.2% of the academic members believed that the students answer correctly, and the validity of the assessment results is intermediate according to 56.3% of opinions. About 66.2% of them believed that the students were not well explained about the assessments. The impact of assessment results on their educational activities was high, intermediate and low in 23.9%, 46.5% and 29.6% of academic members, respectively. Only 8.5% and 47.9% of the faculty members believed that the students answers to the questions is with high and intermediate responsibility, respectively. Conclusion: Based on the results, most of the faculty members believed on weakness of the assessment process by students. However, they believe on necessity of assessment and that it should be revised by experts.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Assessment , Attitude , Students

نویسندگان مقاله تیمور آقاملایی | t aghamolaei


صدیقه جوادپور | s javadpour
department of microbiology, medical school, hormozgan university of medical sciences. bandar abbas, iran
گروه میکروبیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بندرعباس – ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (Hormozgan university of medical sciences)

سمیره عابدینی | s abedini



نشانی اینترنتی http://hmj.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-102&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات