Hormozgan Medical Journal، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۳۳-۳۸

عنوان فارسی بررسی نظرات دستیاران گروههای مختلف آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با کیفیت تدریس
چکیده فارسی مقاله مقدمه: به منظور ارتقای کیفیت آموزش و برای نیل به آموزش بالینی کارآمد بررسی وضع موجود آموزش به روش ارزشیابی ضرورت دارد، تا با مشخص شدن نقاط قوت و ضعف تصمیم‌های لازم برای رفع نواقص اتخاذ گردد. از آنجا که یکی از راههای مهم، شناسایی کیفیت آموزش بررسی نظرات آموزش گیرندگان می‌باشد لذا به بررسی نظرات دستیاران پرداختیم. روش کار: این مطالعه به روش توصیفی است و ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه خود ایفا مشتمل بر پانزده سوال در زمینه‌های مختلف آموزشی بود که روایی و پایایی آن با استفاده از روشهای معمول تعیین گردید و در اختیار کلیه دستیاران یازده گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار گرفت و پس از جمع‌آوری داده‌ها، نتایج با استفاده از روشهای توصیفی ارایه شدند. نتایج: نتایج این بررسی حاکی از آن است که از نظر دستیاران، اساتید بالینی این دانشگاه از مهارت عملی مطلوبی برخوردار می‌باشد ولی روش تدریس آنان نسبت به سایر موارد مورد بررسی در حد متوسط بوده و همبستگی معنی‌داری بین حیطه‌های مورد بررسی نشان داده شد (P< 0.05). بحث: از نظر اکثریت دستیاران پزشکی این دانشگاه، مهمترین مشکل تدریس بالینی مناسب نبودن روش تدریس می‌باشد. اعضای هیات علمی گروههای مختلف پزشکی با اخذ تخصص به تدریس مشغول می‌شوند. در حالی که بسیاری از آنان با روشهای تدریس، برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی آشنایی کافی ندارند. برگزاری کارگاههای روشهای آموزش پزشکی می‌تواند در رفع این نقیصه موثر باشد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دستیار پزشکی، آموزش پزشکی، ارزشیابی، آموزش، دانشکده

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اشرف ادهمی |
کرمان، دانشگاه علوم پزشکی معاونت آموزشی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)

نوذر نخعی |


زهرا فتاحی |



نشانی اینترنتی http://hmj.hums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-352&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات