روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۹۵-۱۰۰

عنوان فارسی هنجاریابی پرسش‌نامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان
چکیده فارسی مقاله  چکیدهمقدمه: پژوهش حاضر با هدف تهیه جدول هنجار برای پرسش‌نامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان انجام شده است. روش: در این پژوهش 727 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان به روش نمونه‌گیری تصادفی- طبقه‌ای انتخاب شده، با پرسش‌نامه شادکامی آکسفورد بررسی شدند. داده‌ها به‌کمک روش‌های آمار توصیفی و رسم نمودار ارایه شدند. یافته‌ها: نمره‌های به‌دست آمده به رتبه درصدی، Z و T تبدیل شده، سپس جدول هنجار درصدی و استاندارد برای دانشجویان تهیه گردید. نتیجه‌گیری: پرسش‌نامه شادکامی آکسفورد از روایی و پایایی مناسبی برخوردار است و برای سنجش شادکامی دانشجویان سودمند است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Standardization of the Oxford Happiness Inventory in Students of Isfahan University
چکیده انگلیسی مقاله  AbstractObjectives: The purpose of this study was to prepare a norm table for Oxford Happiness Inventory in Isfahan University students. Method: 727 students were selected through random stratified sampling and were assessed using Oxford Happiness Inventory. Results were pre- sented using descriptive statistics and illustration of diagrams. Results: All scores were changed in percentile ranks, Z, and T scores. Standard and percentile norm table were developed for students there- after. Conclusion: Oxford Happiness Inventory has appropriate reliability and validity and is suitable for assessing happiness in university students. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا عابدی | mohammad reza abedi
phd in counseling, assistant prof. of isfahan university, hezar jareeb ave., isfahan university, isfahan, iran, i r
دکترای تخصصی مشاوره، استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان. اصفهان، خیابان هزارجریب، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

ابراهیم میرشاه جعفری | ebrahim mirshah jafari
phd in educational sciences, assistant prof. of isfahan university
دکترای تخصصی علوم تربیتی، استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

محمدجواد لیاقتدار | mohammad javad liaghatdar
phd in educational sciences, assistant prof. of isfahan university
دکترای تخصصی علوم تربیتی، استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات