Iranian Rehabilitation Journal، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۴۰-۴۴

عنوان فارسی Phonological Awareness and its implications for Reading Acquisition
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Phonological Awareness and its implications for Reading Acquisition
چکیده انگلیسی مقاله Researches of more than two decades has affirmed the importance of phonological awareness and its relation to reading acquisition. Chard & Dickson (1999) consider phonological awareness as a "cognitive substrate to reading acquisition" (p.1). This article explains Phonological awareness and its relation to reading acquisition.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیما شیرازی | sima shirazi
department of speech therapy, university of social welfare and rehabilitation sciences, tehran, iran.

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)


نشانی اینترنتی http://irj.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-7&slc_lang=en&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پژوهش های بالینی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات