|
Health in Emergencies and Disasters Quarterly، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۹۹-۲۰۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رابطۀ تنظیم شناختی هیجان و معنا در زندگی با اضطراب سلامت در پرستاران بخش اورژانس |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطۀ تنظیم شناختی هیجان و معنی در زندگی با اضطراب سلامت در پرستاران بخش اورژانس بود. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جامعۀ این پژوهش را کلیه پرستاران بیمارستانهای بخش اورژانس شهر ساری در سال 1395 تشکیل میدادند که از بین آنها تعداد 100 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونۀ پژوهش انتخاب شدند و پرسشنامههای تنظیم شناختی هیجان، پرسشنامۀ معنی در زندگی و پرسشنامۀ اضطراب سلامت را تکمیل نمودند. دادههای جمعآوری شده با نرمافزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایح پژوهش نشان داد که بین وجود معنی در زندگی با اضطراب سلامت همبستگی منفی و معنیدار وجود داشته و بین تنظیم شناختی هیجان با اضطراب سلامت همبستگی وجود داشته است و در بین ابعاد منفی تنظیم شناختی هیجان، بعد نشخوار ذهنی قدرت پیشبینیکنندگی بیشتری دارد. نتایج این مطالعه میتواند در مطالعات بعدی در مورد تاثیر عوامل معنی در زندگی و تنظیم شناختی هیجان بر اضطراب سلامت و دیگر عواقب مرتبط با سلامت مفید باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Relationship of Cognitive Emotion Regulation and Meaning in Life With Health Anxiety Among Emergency Nurses |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: The current study aimed to investigate the relationship of cognitive emotion regulation and meaning in life with health anxiety in nurses working in emergency department. Materials and Methods: It was a descriptive research in the form of correlation and prediction. The sample included 100 emergency nurses in Sari City, Iran selected by randomized method of sampling. The participants completed items of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ), the Meaning in Life Questionnaire (MLQ) and health anxiety questionnaire. The research data were analyzed by descriptive statistics indices, Pearson correlation analysis, Partition coefficient, and multivariate regression, using SPSS. Results: The results suggested a significant relationship between cognitive emotion regulation and health anxiety, especially in the subscale of rumination in terms of negative cognitive emotion regulation. Also, there was a significant relationship between meaning in life and health anxiety. Conclusion: Generally, findings of this research can be useful in future studies regarding the effect of meaning in life and cognitive emotion regulation on health anxiety. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
| Yasaman Jamshidian Department of Psychology, Faculty of Education and Psychology, University of Isfahan, Isfahan, Iran.
عارفه کیانی | Arefeh Kiani Department of Education & Sport Sciences, Faculty of Education and Psychology, University of Mohaghegh Ardabili, Ardabil, Iran.
شهریار درگاهی | Shahriar Dargahi Department of Education & Sport Sciences, Faculty of Education and Psychology, University of Mohaghegh Ardabili, Ardabil, Iran.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://hdq.uswr.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-254-2&slc_lang=en&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|