|
پژوهش های روستایی، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۵۸۲-۵۹۵
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر بازاریابی گردشگری (آمیخته محل و مردم) بر توسعه کارآفرینی روستایی منطقه ریجاب استان کرمانشاه |
|
چکیده فارسی مقاله |
گردشگری حاوی ظرفیتهای پویا برای اشتغال و کارآفرینی روستایی است. با پیوند گردشگری و جاذبههای روستایی بهواسطه شناسایی عوامل آمیختههای بازاریابی میتوان گردشگران بالقوه را شناسایی و جذب مقصد موردنظر کرد. هدف از انجام این پژوهش تأثیر بازاریابی گردشگری (محل و مردم) بر توسعه کارآفرینی روستایی در منطقه پرجاذبه ریجاب استان کرمانشاه است. این تحقیق از اولین پژوهشها در این حیطه است که فضای یکی از مناطق نمونه گردشگری روستایی را بهعنوان مقصد گردشگران خارجی برگزیده است. با بررسی پیشینه و مبانی نظری، متغیرهای تحقیق مورد شناسایی قرار گرفتند و سپس مدل تحلیلی تحقیق با توجه به مصاحبههای بهعملآمده با مسئولین و همچنین شاخصها و نتایج پژوهشگران (اکثراً سالهای 1394 تا 1396) طراحی شد. دادهها پس از تأیید روایی و پایایی پرسشنامه محقق ساخته در جامعه آماری که بهصورت هدفمند و جمعیتشمار و با توجه به سه شاخص: مسئول بودن، دولتی و اجرایی بودن و کارآفرین صنعت گردشگری انتخاب و جمعآوری شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها آماری توصیفی و استنباطی با استفاده از نرمافزار SPSS و Smart PLS برای استفاده شد. برازش مدلها با ریشه میانگین مجذور باقیماندههای استانداردشده (SRMR)، آزمون برازش دقیق مدل (EMFT)، شاخص برازش هنجار (NFI) و ریشه میانگین مجذور ماتریس کوواریانس باقیماندهها (RMS_Theta) انجام گرفت. نتایج نشان میدهد که بعد مکان با 51 درصد و بعد مردم با 52 درصد بر توسعه کارآفرینی روستایی منطقه ریجاب استان کرمانشاه مؤثر بودهاند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Tourism Marketing (Local Mixture and People) on the Development of Rural Entrepreneurship in Rijab Region of Kermanshah Province |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Tourism contains dynamic perspectives and the opportunity for the employment and development of rural entrepreneurship that can be highlighted by recognizing mixed marketing factors to recognize and absorb the destination. The purpose of this study is to investigate the impact of tourism marketing (Place and People) on rural entrepreneurship in Rijab, Kermanshah province. This is a survey of experts in this field (travel and rural entrepreneurship) that can be used to travel with your family. This concept provides you with theoretical predictions, research, research and investigation using consulting and decision-making services to allow you to conduct the interview and use financial resources and consulting in this area. After the validation and reliability of the questionnaire, extreme data is gathered purposefully and considering three factors including being responsible, being doable, and being entrepreneurship in tourism industry. SPSS software and Smart PLS were applied to analyze the descriptive and inferential data. Models are fitted by referring to mean root of standardized residual squared root (SRMR), Model Fitting Penalty (EMFT), Normal Fitting Store (NFI) and your root squared covariance matrix (RMS_Theta). The results of data analysis show that location dimension with 51% and people dimension with 52% were effective on rural entrepreneurship development in Rijab region of Kermanshah province. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علی اکبر حیدری | کارشناس ارشد، گروه کارآفرینی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.
سید علیقلی روشن | دانشیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.
نادر نادری | استادیار،گروه مدیریت و کارآفرینی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jrur.ut.ac.ir/article_72267_cf33cea1bfee4473dbb795ed5d05b4e1.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1393/article-1393-2331525.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|